Länge sedan

maj 26, 2010

Jag har varit tyst ett tag. Kanske alldeles för länge. Men världen förändrades.
Det gjorde inte jag.
Blondibella blev mindre blond och försvann.
Kissie dök upp.
Ronnie flyttade ut på landet.
Hororna försvann. Kom tillbaka. Mångfaldigades enligt mitosens naturliga, men ack så trista, process.
I sorlet av horornas röster kunde jag inte längre göra mig hörd. Bitterheten stack i mitt sårade hjärta. En kall filt runt min skälvande kropp.
Ett samhälle på dekis där 2010 knappt går att skilja från 2003, där dokusåpan är på väg tillbaka och finkulturen lämnats att förblöda.
De tribaltatuerade gymråttor som ägde sommaren 2003 äger sommaren 2010. Testokurade, bruna av regelbundna Melanotan 2-kurer, brunstiga har de kämpat sig upp från botten av medieträsket. Vid sin sida har de vulgoblondinerna, en folkrörelse av läppförstoringar och geléhallonimplantat, som ännu inte vågat lämna Sverige för Dubai, Miami, Monaco.
I sommar ska de härska sida vid sida innan den bruna färgen flagnar och efterlämnar svarta leverfläckar på både hud och själ. Den i maj så framträdande tvättbrädan kapslas in i spritfett och kebabsås. De uppnosiga brösten rynkas och börjar hänga.
En och annan hora kommer att flyga söderut dit festen aldrig slutar och rika män utan bekymmer dränker dem i champagne, escargot de bourgogne och Louis Vuitton i utbyte mot en avsugning eller två.
Ett billigt pris för att se världen genom swarovskifacetterade glasögon.
Men Nattfjäril har tigit länge nog. Sanningen om era patetiska skådespel ska granskas.
Välkommen sommaren.
Och ett stort välkommen tillbaka till mig själv.

Kommentera

