Läsare, de värsta av horor

juni 1, 2010

Det finns många horor på nätet.
De allra flesta skiter jag i, men en kategori biter sig kvar, rubbar mina cirklar.
Ni.
Mina läsare.
Skriver jag inte en dag är ni borta nästa.
Jag tvingas hela tiden leta efter er, fånga in er i kommentarsfälten hos andra, mer lättillgängliga horor.
Ni är falska, illojala, lättköpta, lättledda.
Ni kräver allt och först när jag ligger skakande på det iskalla klinkersgolvet, fullständigt tömd på kraft, lutar ni er tillbaka, klappar er på magen och rapar belåtet.
Och utan er finns jag inte.
Den flyktiga tillvaron i era medvetanden är det närmaste jag kommer ett liv.
En bortglömd gud.
Med tillbedjare som tar istället för ger.
Någon blind förtröstan finns inte hos er.
Så jag kämpar mig upp på alla fyra. Hulkar. Gråter. Svär.
På svaga ben tar jag mig till datorn.
Loggar in.
Rådbråkar hjärnan till dess att blixtarna i huvudet blir till flammande ljus.
I vånda och ångest och ångest föder jag fram nya meningar innan jag utmattad faller ihop igen.
En ändlös cykel.
Fan ta er, era horor.

2 Responses to “Läsare, de värsta av horor”

  1. lifesdesire Says:

    Du har min fulla uppmärksamhet!
    Ja, fan ta dem, horor i olika former och skepnader. Några av er bär byxor, andra kjol!!


Kommentera

